Perspectives and Expressions

Wednesday, April 8, 2009

8letters 3words 1meaning..

831, the numbers that will last forever in my heart..

831: 8/3 + 1 = 8/4 (8th April)

831 : 8 + 3 - 1 = 10


10th april : adalah tarikh aku sms dia untuk kali pertamanya..

10:10pm : adalah waktu aku mengirimkan sms kepadanya pada hari tersebut..

semuanya masih jelas dalam ingatan..



same day, same date, and same timing..
i went to the Pizza Hut just now and i sat on the same table area like last year..
makes me reminisce of all the things that happened to me in the year of 2008..
all the good-bad, happy-sad memories came into my mind..it was like i've just went back through time to the same date last year..i clearly still remember what happened there..and it was like its still happening in front of my eyes..i feel like those things happened just yesterday..the smiles of happiness, the chats, the laughs..still can't forget all that..

oh and i met abang ali, hilal and aiman when i was there..

same day, same date, and same place..
the difference was just, there was no one else..there was no boys, no girls..there was no Drama-Rama team and Pn. Sandhera..there was no one with me, no one sitting beside my right and left..and the person who sat in front of me last year was not there..there was just me..only me..

i don't know i just can't stop myself from reminiscing the memories..


aku tahu, mungkin aku seorang saja yang gila yang mengingati semua tentang ini..sedangkan pada orang lain mungkin ianya sudah terkubur dan sudah tidak lagi diingati..

sengaja aku pergi ke Pizza Hut hari ini dengan tujuan untuk mengingati dan menikmati rasa bahagia dan gembira yang sementara..setahun berlalu terasa seperti baru semalam..perasaan yang bercampur-baur terpendam dalam diri..hati terasa perit sewaktu disana, cuba untuk tidak memikirkan tentang mereka berdua sewaktu di Pizza Hut hari tu..

entah lah..mungkin perkara ini aku akan terus lakukan setiap tahun pada 8 April selagi aku masih mengingati dia dan segala tentang 8 April..

aku buat semua ini kerana aku sangat menghargai pertemuan ini..ianya sesuatu yang aku simpan di tempat yang istimewa dalam hati aku..tetapi, dalam masa yang sama, aku cuba untuk melupakan semua tentang ini..

entahlah..aku sendiri tidak faham apa yang sebenarnya berlaku pada aku..

mungkin salah aku yang tidak berpegang pada prinsip aku sebelum ini..
mungkin salah aku yang terlalu menjaga hati orang lain sehingga hati sendiri tidak terjaga..
mungkin salah aku yang cuba untuk mengubati hati orang lain sedangkan hati sendiri luka parah..


for you, i bleed myself dry..

2 comments:

angel-evil girl said...

..................
speechless.....

Razi said...

because you don't know how does it feel and what i've been through..