Perspectives and Expressions

Monday, March 1, 2010

for you I bleed myself dry..

lebih dari yang kau tahu,
lebih dari yang terduga oleh kau,
lebih dari apa yang kau imaginkan,
lebih dari apa yang kau ungkapkan..

lebih dari itu..

lebih dari mimpi-mimpimu,
lebih dari angan-anganmu,
lebih dari kata-katamu,
lebih dari misteri-misteri yang melingkari hidupmu..

lebih dari semua itu..

lebih dari realiti,
lebih dari imaginasi,
lebih dari hari-hari,
lebih dari yang disedari,
kau mahupun aku..

masih, sentiasa, lebih dari itu..

menahan segunung perasaan,
menjadi gila dan pulih kembali,
itu aku..

tidak menyedari luka yang ada pada diri,
itu adalah aku..

memilih untuk sepi,
itu juga adalah aku, sentiasa..

mungkin bukan sekarang, tetapi suatu hari nanti,
kau akan faham,
kau akan lihat apa yang aku lihat yang tidak terlihat oleh kau pada waktu ini..

aku percaya, tidak pernah berhenti percaya,
pasti ada hikmahnya tuhan memisahkan kita setelah kau dan aku ditemukan..

tuhan saja yang tahu betapa bermaknanya dirimu terhadap diriku..

setiap detik ketiadaanmu menguji kecekalan hati dan kesabaranku..
dan dalam waktu yang sama, ia begitu membina kecekalan hati dan kesabaranku..

masih tetap tersenyum :)

2 comments:

Enigma said...

tidak rugi kan berjalan2 dgn kereta mak, haha.

Razi said...

tidak..
berjalan2 dgn kereta sendiri barulah rugi..rugi duit minyak..haha