Perspectives and Expressions

Saturday, August 8, 2009

and the hardest part..

assalamualaikum adik2 abang2 kakak2..sihatkah tubuh badan anda semua..?

maklumlah sekarang ini musim demam kan..dan ia semakin teruk dan berleluasa..pergi je mana2, mesti ada yang demam..hopefully you all are in a good shape lah..

so, SPM trial sudah makin dekat..tak lama lagi dah nak exam..

usaha
usaha
usaha
usaha
usaha tangga kejayaan..

tapi lah kan, makin dekat nak trial ni, ada saja ujian yang mendatang..sebelum ni tak ada pulak..

bukanlah aku nak kata aku tak redha dengan ujian tuhan kepada aku..aku redha dengan semua tu..aku sentiasa berdoa dan berserah kepada-Nya..

tapi, aku paling tak suka bila sesuatu ujian tu melibatkan hati dan perasaan aku..betul, aku paling tak suka ujian yang melibatkan hati dan perasaan aku..

tahu tak betapa seksanya bila ujian berbentuk begitu datang menguji aku..?
tak lena tidur aku dibuatnya..

bila kita marah dan sakit hati, mestilah kita hilang tumpuan kan..?
fikiran asyik terganggu aja..

tapi nasib baiklah ini bukan kali pertama aku menghadapi ujian sebegini..
dah banyak banyak banyak banyak kali..
i have learned to live with it..

kalau dah banyak kali, sakit hati pun berkali-kali lah kan..?
tapi tak apa lah..sabar ajalah..

nak luahkan kepada orang lain pun, siapa yang kisah kan..?
belum tentu mereka faham dengan apa yang kita luahkan..

jadi, aku simpan sajalah untuk diri sendiri..pendam perasaan..aku biarkan..
tapi risikonya tinggi lah..kadang-kadang, separuh mati menahan rasa..

okay lah..dah lah..sampai disini saja lah ya..aku nak pergi sambung study..
TRIAL oh TRIAL..

bye-bye..assalamualaikum..


"oh tuhan..
jauhkanlah aku daripada segala kesedihan dan kekecewaan..jauhkanlah aku daripada segala kesakitan hati dan jauhkanlah aku daripada segala gangguan-gangguan yang dapat mengganggu fikiran dan tumpuanku.."

No comments: