Perspectives and Expressions

Friday, March 13, 2009

aku terima semua itu..

*hela nafas lega*

exam sudah habis, minggu depan cuti..rehat sekejap..


minggu ni, selama seminggu aku menahan diri daripada menyakiti seseorang atau mungkin akan menyebabkan dia menangis..kalau nak diikutkan hati ni, mahu saja aku balasbalik apa yang dilemparkan dan ditujukan kepada aku olehnya..ya, aku sebenarnya sangat2 mahu jawab dan balasbalik setiap apa yang dinyatakan itu..tapi bila aku fikir tentang perasaannya, aku batalkan saja niat aku tu..walaupun aku sendiri sangat2lah sakit hati dengan apa yang dinyatakannya..aku simpan aja rasa tu..macam biasalah, aku yang sakit sebab aku tak mahu orang lain sakit..

tambahan pula minggu ini adalah minggu gembira untuknya..jadi, aku malas nak spoil minggu dia..

ya aku tahu, aku pernah buat silap..aku sedar aku tak sesempurna kau mahupun dia dan dia..kan..? kau boleh berbangga dengan itu..kau boleh bangga2kan itu kepada orang..kau boleh bergembira dengan itu semua..tapi itu tak bererti kau boleh fikir dan berkata apa saja macam aku ni tiada perasaan, macam aku ni tiada jiwa..

oh ya..mungkin aku ni tak sesempurna kau dan dia kan..? jadi, aku yang tak sempurna dan tak sebagus itu, boleh dikritik dengan apa2 aja dan boleh dipijak2 macam tu saja..dan semuanya tentang kau, kau dan kau..sentiasanya tentang kau..segalanya tentang kau..tiada masa untuk kau fikirkan selain daripada diri kau sendiri kan..? aku faham..dan aku terima kelemahan aku sendiri..aku tak menyalahkan kau..aku yang tak sempurna..

tapi percayalah, aku ada jawapan bagi setiap ayat daripada penyataan kau..kalau kau fikir aku tiada jawapan untuk penyataan itu, kau silap..boleh saja jika aku mahu jawab balik semua itu..tapi, aku biarkan saja..aku diamkan saja..

aku tak tahu dan aku tak faham apa motif kau buat penyataan itu..sedangkan aku sendiri disini sudah berada dalam tahap neutral dan sedang melupakan semua itu..aku terima apa yang terjadi dalam hidup aku..dan aku tak ganggu hidup siapa2 pun..aku disini dengan hidup aku sendiri..

*hela nafas berat*

biarlah..
apa boleh aku buat..
semuanya salah aku kan..?
kan..?
kau yang betul..
kau yang sentiasa betul..


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------


jadi, minggu depan dah cuti..dapatlah rest2 sekejap..tapi rest rest jugak..study tak boleh lupa oh..SPM maa~ haha

minggu ni tak banyak yang berlaku di sekolah..cuma exam saja..tapi kan, kadang2 aku rasa macam aku dekat zoo bila aku kat sekolah tu..haha..sebabnya, ada2 je orang yang jerit sana sini, melalak, meraung..

tapi, walau apa2pun, aku tetap sukakan sekolah aku..aku tetap happy dengannya..:) sekolah itulah yang aku akan kenang bila aku dah dewasa nanti..

selamat bercuti semua..:)

2 comments:

Enigma said...
This comment has been removed by the author.
Enigma said...

Kesiannya kawan aku ni..

" Life is like photograph,
develop from the negatives"